Friday 20 October 2017

Regnskap System For Handels Selskap


Rimelig regnskapssystem Coral lite er ideelt for mellomstore bedrifter som arbeider med lager, lager, jobbkostnad, apotek, generell handel eller kontraktsføring. Rimelig, intuitivt, brukervennlig og robust, Coral Lite har blitt den foretrukne regnskapsprogramvaren for flere mellomstore bedrifter i UAE. Coral Lite er ekstremt skalerbar og kan lett tilpasses for å møte dine voksende forretningsbehov. Migrering til Coral Lite er enkelt - vi tilbyr gratis installasjon og online support. Enkel å bruke regnskapsprogramvare Med Coral Lite regnskapsprogramvare kan du administrere Fakturaoppføringer, Inventarinformasjon, Skatteoppføringer, Kupongoppføringer, Salgs - og innkjøpsordre, Kundeforhandlerposter og lignende økonomiske poster på ett sted. Programvaren vår beregner nettopp de generelle hovedbokene, inkludert Balanseblad, Trial balance, Financial Bills og ProfitLoss detaljer i noen få trinn. Forberedelse av salgs - og innkjøpsordrer er enkelt med Coral Lites regnskapsprogramvare. Du kan enkelt lage klare og presise regnskapsrapporter som vil bidra til å gjennomgå årlige finansielle transaksjoner. Coral Lite er en slutt for å avslutte regnskapsapplikasjonen som er ekstremt pålitelig og enkel å bruke. Det kan lett læres av noen og vil frigjøre deg fra kjedelige og tidkrevende papirpenn økonomiske oppgaver. Coral Lite - En komplett forretningsløsning Coral Lite, Financial Accounting Software fra Coral er et kraftig, men fleksibelt kontoadministrasjonsverktøy som hjelper til med å administrere en organisasjonsbeholdning og fakturering. Den avanserte lagerstyringsmodulen gjør at brukerne får full tilgang og kontroll over alle regnskapsdata for hele organisasjonen. Bortsett fra grunnleggende regnskapsmessige funksjoner som å vedlikeholde firmaposter for produktanalyse og gi passordbeskyttet autentisering for å forhindre uautorisert tilgang, har Corals Accounting Software også mange avanserte funksjoner. Vår regnskapsmessige programvare vil ikke bare støtte grunnleggende funksjoner, men vil også gi deg mulighet til å forbedre lagernivåene, automatisere faktureringsprosessen og analysere salespurchase data for å forbedre forholdet til kunder. AKTIVITETSSYSTEM I DANGANA TRADING COMPANY LTD Essays, Book Reports, Term Papers Dette essay-regnskapssystemet I DANGANA TRADING COMPANY LTD Essays, Book Reports, Term Papers har totalt 11735 ord og 93 sider. REGNSKAPSSYSTEM I DANGANA TRADING COMPANY LTD MAIDUGURI NIGERIA ER ET FALLSTUDIE SOM FØLGES TIL STUDENT SERVICE PÅ FULLVISNING AV KURSEN GRUNNLEGGENDE REGNSKAPSREGNSKAP ACCT 201 DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION USA JULI 2004 INNHOLD INNHOLD SIDE Tittel I Innholdsfortegnelse II Sammendrag III KAPITTEL ONE INTRODUKSJON 1.1 Formål og mål for studien 1 1.2 Omfang og begrensning av studien 3 1.3 Metodikk 4 1.4 En kort historie av selskapet 5 1.5 Betydning av regnskapssystemet 8 KAPITTEL TO AKSJONSPROSEDYRE 2.1 Bestilling av materialer og tjenester 13 2.2 Mottak av materialer 15 2.3 Utstedelse av materialer ut av butikkene 16 2.4 Kvitteringer og postering på fakturaer 17 2.5 Betaling av kontoer 18 2.6 Kontroll av kjøp 22 KAPITTEL TRE SALGSPROSEDYRE 3.1 Kundeordrer 25 3.2 Salgsfaktura 26 3.3 Kontroll av salg 27 KAPITTEL 4 4.1 Budsjett og budsjettkontroll 29 4.2 Regnskapsføring av anleggsmidler 38 4.3 Regnskapsføring av debitorer 41 4.4 Lønnsregnskap 44 4.5 Bankvirksomhet ns og kontantbok 46 4.6 Klargjøring av kontoer 49 4.7 Internt kontrollsystem og revisjon 50 KAPITTEL FEM KONKLUSJON 5.1 Sammendrag og konklusjon 55 5.2 Svakhet og anbefaling 61 5.3 Bibliografi 69 Tillegg ABSTRAKT: Denne oppgaven er viet til studiet av regnskapssystemet i Dangana Trading Company Ltd. Det konsentrerer seg om systemet og prosedyrer vedtatt av selskapet. Det må bemerkes at det ikke er rettet mot studiet av regnskapssystemet i bred grad, men er begrenset til systemet og prosedyrene som er vedtatt av selskapet. Alt var derfor basert på informasjonen og dataene som var tilgjengelige. Selskapet som ble innlemmet i 1982 med hovedformålet med handel med Polybags og andre relaterte forretningsområder, slik det fremgår av notatet og vedtekter, startet produksjon i mai 1984. For å oppnå effektivitet har regnskapsavdelingen utformet en skikkelig metode for kjøp og salg som dette essayet har vurdert i noen detaljer. Dette essayet har også tatt hensyn til budsjettet og budsjettkontrollsystemet. Andre områder som vurderes er regnskapsmessig for anleggsmidler, lønnsregnskap, bank og kontanter. Internkontroll og revisjon som er enda et viktig aspekt ved godt regnskapssystem har også blitt studert. Endelig har essayet gitt forslag til forbedring av områdene hvor svakheter ble identifisert. Disse gjelder for det meste veksten, fremtidige forventninger, vedlikehold av visse poster som ikke opprettholdes som nå, med det formål å oppnå affektivitet og effektivitet i virksomheten i selskapet. KAPITTEL 1 INNLEDNING EN INNLEDNING Dette arbeidet forsøker å se på feltregnskapssystemet i Dangana Trading Company Ltd. Maiduguri, systemet i bruk og hvordan regnskapsbokene blir opprettholdt. 1.1 Mål og mål med studiet Målet med denne studien er å analysere effektiviteten av regnskapssystemet i Dangana Trading Company Ltd. og gi nødvendige anbefalinger om svakheten oppdaget i løpet av studien. Regnskapssystemet er et informasjonssystem. Det kan refereres til som et formelt kommunikasjonsnettverk som leverer data for å bistå ledelsen for å oppnå ledelsesfunksjon og mål. For å oppnå slike mål og mål for et foretak krever ledelsen av en organisasjon fullstendig og nøyaktig regnskapsinformasjon i: - (i) Planlegging og kontroll av virksomheten. (ii) Beskyttelse av eiendelene. (iii) Overholdelse av lovkrav. (iv) Utarbeide regnskapserklæringer. (v) Oppsummere og analysere organisasjonens aktiviteter. (vi) Gir et informasjonssystem innenfor organisasjonen. Det gir den nåværende samlingen av regnskapet. Systematisk registrering av regnskapsinformasjonen er forutsetningen for ethvert regnskapssystem. Derfor er dette kravet å kode alle poster ved bruk av numeriske og alfabetiske symboler i stedet for lange beskrivelser. Dangana Trading Company Ltd. benytter seg av de numeriske og alfabetiske symbolene. Dette medfører reduksjon av arbeidsbelastning og eliminering av feil og til slutt forenkling av regnskapsoperasjonen. Regnskapssystem i Dangana Trading Company ltd. er hovedsakelig bygget på systemet med dobbeltregistrering av bokføring. Selskapet anerkjenner også mulighetene for utvidelse i fremtiden og har gjort bestemmelse spesielt i internkontroll og regnskapsmessig drift av selskapet av ledelsen. Normalt bør et godt regnskapssystem gi ledelsen nøyaktige og rettidige regnskapsdata og rapporter som gjøres daglig, ukentlig, månedlig, kvartalsvis og årlig, og når det kreves av ledelsen. Systemet skal også gi tilfredsstillende data for evaluering av ytelse. Samtidig bør det utformes slik at ansatte frarådes fra bedrageri, avfall, feil og ødeleggelse, og gir plass til fylling og gjenfinning av nøyaktige informasjonsrapporter, krav til avkastning og annen regjeringskrav. Regnskapssystemer er satt opp for å utvikle en effektiv metode for å håndtere de tilgjengelige ressursene også for intern rapportering for planlegging og kontroll og ekstern informasjon til tredjeparter. 1.2 OMFANG OG BEGRENSNING AV STUDIET Denne studien vurderer og analyserer regnskapssystemet i Dangana Trading Company ltd. Det er ikke rettet mot å studere de generelle regnskapssystemene på bred sikt, men det er begrenset til systemet og prosedyren vedtatt av selskapet. Imidlertid gjenkjenner studien eksistensen av regnskapssystemet riktig salg og hvert betalingssystem, kjøps - og betalingssystem, tidsregistrering og lønnsystem, og prosedyre og kostnadssystem. Regnskapssystemet er videre kategorisert i regnskapsføringssystemer, det tar ikke hensyn til disse fakta. Men for formålet med denne studien legges vekt på undersøkelsen av regnskapssystemet til Dangana Trading Company ltd. Derfor er studien av selskapets operasjonelle aktiviteter begrenset til data og informasjon som ble gjort tilgjengelig i forbindelse med denne studien. 1.3 METODE Denne studien er basert på både primær og sekundær data samlet gjennom ulike metoder for å skaffe nødvendig informasjon til dette arbeidet. men i vurderingen av denne forskningen som feltstudie, vil ikke et spørreskjema bli administrert for å få informasjon om primære data som skal brukes. De primære dataene er hentet fra den opprinnelige materialkilden og er samlet inn gjennom personlige intervjuer og personlige observasjoner. En vesentlig del av materialene som ble brukt i denne studien, ble i stor grad trukket fra sekundære kilder som er blitt samlet for andre formål. Kildene er tekstbøker, tidsskrifter og andre dokumenter fra selskapet. For å få informasjon, ble det mottatt ideer fra venner gjennom diskusjoner. Personlig intervju ble også gjennomført med noen offiserer i selskapet. 1.4 ET KORT HISTORIE AV SELSKAPET Selskapet ble stiftet i 1903. Det har hovedkontor i Maiduguri, Borno-hovedstaden og ligger i Shehu Sanda Kura Road Zango-avdelingen Maiduguri, Nigeria. Ledelsen ble rekruttert i september 1983. Foreløpige stadier startet da ledende ansatte gjenopptok arbeidet. Hovedvirksomheten til selskapet er handel med husholdninger og fortsetter sine aktiviteter som memorandum og vedtekter slik at de gir. Noen utdrag fra notat og vedtekter av hovedvirksomheten i selskapet inkluderer: - (a) Å drive videre som produsenter og prosessorer, selgere, importører og eksportører av grønn te, jern og stål, lommelykt og husholdningsartikler av alle slags overhodet. (b) Å kjøpe, selge, produsere, forfinne, manipulere, importere, eksportere og håndtere alle stoffer, apparater og ting som kan brukes i enhver slik virksomhet som forutsatt eller nødvendig av en kunde eller en person som arbeider med selskapet enten med hele salg eller detaljhandel. (c) Å drive virksomhet av importører, eksportører, kjøpere, selgere og transportører av og forhandlere i varer av all beskrivelse. Selskapet er et privat selskap begrenset av aksjer. Det har også syv styremedlemmer. Blant disse inkluderer: Alh. Ibrahim Gajimi (leder), Mohammed Gajimi (administrerende direktør), Yakubu Gajimi (salgsdirektør) Selskapets styremedlemmer har makt til å ringe til møte, slutten av hvert år. Med henblikk på dannelse av quorum styrets møte skal det utgjøre, om ikke mindre, og to medlemmer som eier aksjer eller presentert ved fullmektig, er i tanke. Ingen virksomhet skal transporteres på et styremøte med mindre et kvorum dannes. Styremedlemmene kan, etter eget skjønn, og uten å tilordne seg noen grunn til det, nekte å registrere enhver overføring av aksje, vær eller ikke det er en fullbetalt andel. Ledelsesstrukturen som nå ser ut som i kunsten nedenfor: - STYRET FORSELSKAP DIREKTØR GENERAL MANAGER Administrasjonsavdeling Kontoravdeling Import og eksport Avdeling Salgsavdeling Produksjonsavdeling Finansregnskap Kostnadsregnskap Seksjon Butikker Ferdige varehus Råmateriale NB I kun ovenstående diagram regnskapsavdelingen er detaljert. Strukturen i regnskapsavdelingen viser økonomi - og kostnadsregnskapet med butikkene ferdigvarer og lagrer råvarer, som også er knyttet til kontoseksjonen. 1.5 BETYDNING AV REGNSKAPSSYSTEMET Betydningen av regnskap i en hvilken som helst organisasjon, uansett tilknytning, kan ikke overbelastes. Installasjonen av lyd og brukbart regnskapssystem i både statlige og andre deler av økonomien er derfor av avgjørende betydning for informasjonsflyten i organisasjonen. Et system er et nettverk av relaterte prosedyrer utviklet i henhold til en integrert ordning for å utføre en stor aktivitet i virksomheten 2. Regnskap er i utgangspunktet registrering av transaksjoner for daglige aktiviteter i en organisasjon. Beslutningstaking, planlegging og kontroll er samlet i et regnskapssystem. Regnskap kan derfor defineres som et system hvor en organisasjon eller en person beholder riktige bøker med hensyn til: - (1) Mottatte penger og utgifter og saker som de vedrører, det er cashbook. (2) Salg og kjøp av varer, det er dagbøker. (3) Eiendeler og gjeld (Ledger) 3. Dette er gjort for å gjøre det mulig for organisasjonen å bruke sine begrensede ressurser for å oppnå sine forventede mål. Regnskapssystem er det viktigste informasjonssystemet til enhver organisasjon eller etablering. Det kan også beskrives som formell kommunikasjonsnettverk som leverer data for å hjelpe verklederne streve mot en masse forutbestemt til ledelsesmål. Det er imidlertid tydelig at ulike organisasjoner har forskjellige regnskapssystemer forskjellig fra andre, ettersom organisasjoner er forskjellige. Men det er en likhet, dvs. uansett hvilken type system som brukes, fører de alle til det enkelte målet. Department Trading Company Ltd. kontoavdeling insisterer på å opprettholde et riktig regnskapssystem. Den opprettholder kostnadsdatoen for formålet med ledelse planlegging og kontroll. Det behandler kjeksdata fra bedrifter for riktig styring av selskapet og møte konkurrenter. Det gir forvalter og rapporterer økonomisk situasjon og kontroll av eiendeler og forpliktelser i selskapet. Regnskapsavdelingen forbereder og leverer også data til budsjett - og budsjettkontroll. Ulike måter ble vedtatt for å oppnå disse målene. Disse måtene inkluderer: - (1) Vedlikehold av kontoplan: - Prinsippbøkene som utgjør regnskapene er: - (i) Kassebok som består av betaling og kvittering (i andre ordbank). (ii) Hovedbok og datterselskaper. (iii) Tidsskriftet. (iv) Salg og kjøp Bøkene holdes på prinsippene for dobbeltoppføring Bokføring. Forsøksbalansen opprettholdes, brukes med det formål å levere data for utarbeidelse av årsrapport, bortsett fra å kontrollere den aritmetiske nøyaktigheten av oppføringene. Alle registrerte transaksjoner blir postet til generalforsamlingen og datterselskapene via journalposten. Kostnadsregnskapsseksjonen i regnskapsavdelingen registrerer kostnadsdata slik at den gjør det mulig å legge inn i produksjonsbokføringsboksen. Denne hovedboken tar hensyn til direkte utgifter, produksjonsutgifter, administrasjonskostnader og salgs - og distribusjonsutgifter. (2) Generelle prinsipper: - Hovedboka er utformet for å reflektere regnskapet i alle henseender. Den gir informasjonen som brukes som et verktøy for utarbeidelse av sluttkontoer. Det representerer også mekanismen for total kontroll. Innlegg i hovedboken: - Ting som er lagt inn i hovedboken, vil bli gjort fra betalingsbevis, kassebok, tidsskrift og andre kilder. Et utvalg av betalingskupong og tidsskrift er i henholdsvis vedlegg 1 og 2. Kildedokumenter må dekke alle elementene som er oppført i hovedboken. Hovedboken selv tjener som kontokontoer og innlegg er laget i slutten av måneden. De har også et ordentlig kodingssystem, derfor er alt gjort på en memorandumskonto i slutten av måneden vil hver oppføring eller transaksjon bli lagt opp i storboksen, og en dag senere vil prøvebalansen bli hentet ut. Alle disse systemene og prosedyrene er utformet for å øke den raske veksten i dette spedbarnsselskapet. Og så er systemet ikke en eneste sak som er designet for å kontrollere eller for å minimere svindel, feiladministrasjon eller feil ut for å fungere som et førsteklasses administrativt verktøy for ledelsen. FOOT NOTE 1. Allied Food Products Ltd memorandum og artikler Association. 2. Richard F. Neuschel Management av systemer 2. utgave 1960 side 10 3. Olynne, Williams R. (FCA, FTH) Prinsipper og praksis for regnskapsføring 1974 side 68 KAPITTEL TO AKSJONSPROSEDYRE 2.1 BESTEMMELSE AV MATERIALER OG TJENESTER Innkjøpsfunksjonen i Dangana Trading Selskapet begrenser driften på grunnlag av anmodning fra avdelingene. Innkjøpsrekvisisjon stammer fra butikkansvarlig som fortjener at mengden på hånden er på et sett bestilt minimumsnivå. For spesielle materialer stammer det fra avdelingen, bortsett fra standardmaterialet som selskapet har månedlig tildeling, for andre innkjøpsforespørsler, er det nødvendig å gi nøyaktige, nøyaktige mengder som skal bestilles, vekter, merkenavn og anbefalte priser der det er mulig. Kjøpsrekvisisjonen er utarbeidet med en karbonkopi hvor originalen sendes til kontoavdelingen for utførelse av forespørselen, og karbonkopien forblir hos den ansatte som ber om kjøpet. Basert på informasjonen som er oppgitt på forespørselsskjemaet, plasserer kontoavdelingen en bestilling fra utvalgte leverandører. Utvalget er gjort for å sikre at leverandøren som har oppgitt den laveste prisen, tildeles avtalen om å levere nødvendig materiale gjennom en lokal innkjøpsordre (L. P.O). Den lokale innkjøpsordren er et dokument eller skjema som gir leverandørene en fullstendig beskrivelse av varene og tjenestene som ønsker vilkårene, mengdene og prisene. Selskapet vurderer L. P.O. som et sikkerhetsdokument og holdes av revisor under lås og nøkkel. For intern kontroll med rette, den originale kopien av den lokale innkjøpsordren sammen med en karbonkopi og sendt leverandøren, og en annen kopi av kopi beholdes av kontoavdelingen. Ved mottak av den lokale innkjøpsordren (L. P.O) blir leverandøren bedt om å returnere karbonkopien med signaturen som indikerer at bestillingen er mottatt og vil bli levert i henhold til spesifikasjonen som er oppgitt i den lokale innkjøpsordren. Leverandøren utarbeider også en faktura som viser datoen, referansenummeret til den lokale innkjøpsordren, beskrivelse av materialene, pris og mengde av materialene, pris og kvantitet av materialene som skal leveres. Det skal imidlertid bemerkes at bortsett fra materialer levert gjennom lokal innkjøpsordre, har selskapet fast månedlig allokering av råvarer. Annen kilde til råvarer er gjennom import. Når det gjelder importerte materialer, omfatter prosedyren sikring av skjema M, hvoretter selskapet må sette 100 av kostnaden for råvarene pluss plikter med selskapet. Bankfolk som deretter utsteder kredittkort til selskapet før materialene vil bli levert til selskapet. For: unngå de to farene ved lager ut på hånden og overflødig lager på den andre. Selskapet bruker en riktig metode for planlegging og kontroll av materialkjøp. Dette gjøres gjennom godkjenning av sjefregnskapsfører. En fordi han har tilgang til aksjepostene, og han signerer lokal innkjøpsordre og andre relaterte dokumenter. For det andre vet han om produksjonsavdelingen trenger materialene gjennom butikkansvarlig. 2.2 MOTTAK AV MATERIALER Når de bestilte materialene leveres, mottar butikkoffiser dem. Det er ansvaret for butikkansvarlig å sørge for at kvantum, kvalitet og spesifikasjon av materialene som leveres, er i samsvar med lokale innkjøpsordre eller kontraktsavtale. Han sjekker derfor sendeseddelen eller leveransedokumentet og fakturaen. I tilfelle hvor selskapet har en fast månedlig forsyning, vil eventuelle mangler uten riktig forklaring fra leverandøren bli regnskapsført av den som har levert varen til selskapet. Etter at varene er blitt sjekket, blir de lagt inn i den generelle varekvitteringsboken. Denne boken har 8 kolonner for hvilke dato, beskrivelse, leverandørens navn, betalingsbevis nummernummer, mottatt kvantitet, månedskvittering, total kvittering og enheter er oppgitt. Varekvitteringsnotatet (GRN) på dette stadiet er også utarbeidet. Kommentar er vanligvis gjort på varemottak note (GRN). Kommentarene inneholder kommentarer om hvorvidt varer mottatt er defekte, korte i forsyning eller kvaliteten er ikke opp til spesifikasjonen. Dette er gjort med det formål å følge opp. For kontrollformål sendes alle kopier av GRN til regnskapsavdelingen sammen med leveringsnotatet. Regnskapsfører signerer alle fakturaene, og en kopi beholdes hos butikkansvarlig som plasserer dem i verdisetter. 2.3 UTSTILLING AV MATERIALER UTEN FORHOLDENE Rekvisisjon av materialer fra butikkene gjøres ved bruk av rekvisitionsnotatet. Rekvisjonsnotatet er tegnet av en som har myndighet til rekvisjonsmateriale til bruk i avdelingen. Det blir tatt til administrerende direktør for underskrift før den presenteres til butikkansvarlig, som godkjenner spørsmålet om varene fra butikkene. Disse produktene er krysset av butikkansvarlig og de anførte materialene er utstedt. Rekvisjonsnotatet holdes av butikkansvarlig for å oppdatere butikkrekordene. 2.4 Mottak og postering av fakturaer Som et spørsmål om politikk mottar vareavdelingen råvarer alle fakturaene direkte fra enhver leverandør av varer eller tjenester levert til selskapet der fakturaer sendes til andre avdelinger de vil videresende den til butikkansvarlig. Selvfølgelig kan dette være en svak kontroll, siden butikkene mottar varene og leverandørfakturaene, men betaling skjer av kontoavdelingen. Når butikkansvarlig mottar fakturaen og leveringsnotatet, vil de bli sjekket mot varene, og posteringer på binkard blir utført. Varekvitteringsnotatet som er utstedt av butikkene, er kildedokument for innlegging på binkard. Dette gjøres av butikkens kontorist. Hvert element som legges opp på binkard, vil øke mengdene på bincard når det kommer nye varer inn. Mens god utstedt fra butikkene, reduseres mengdene på bincard. Bincard har syv kolonner for dato, kvantum kvitteringer og utstedt kvantum, fra hvem mottatt Til den som utstedes, kupongnummer, balanse og signatur. Faktura som er ufullstendig eller feil fylt, vil bli korrigert eller fullført av leverandøren og hvor mangel oppstod vil det bli fulgt opp og ryddet så snart som mulig. 2.5 BETALING AV REGNSKAP Betalingen er ansvarlig for kontoavdelingen og skal sikre rask betaling av alle regninger. Regningene inkluderer beløp som skyldes entreprenører og leverandører samt leier, priser, strømregninger osv. Regnskapsavdelingen er også ansvarlig for rask betaling av lønn, lønn og andre godtgjørelser. Alle betalinger skal kommuniseres til sjefregnskapsføreren for rask betaling. Betalinger er kategorisert i to: - (i) Betalinger generert i selskapet og betales til ansatte i selskapet. Denne typen betaling inkluderer betaling av transport - og reiseutgifter og forskudd til ansatte i selskapet. Prosedyren innebærer å hevde støttedokumenter i utgiftsavdelingen eller det individuelle personalet som ber om betalingen og godkjennes av daglig leder på anbefaling av lederen av instituttets avdeling. Regnskapsfører godkjenner oppstart av betalingen og videresender krav til finansansvarlig for å hente betalingskupong for å dekke slike krav. Betalingsbeviset som er utarbeidet, vil gjennomgå alle de normale prosessene for nummerering, kontroll, registrering, koding og godkjenning for betaling før avdelingen eller den aktuelle offiser kan kreve pengene. Betalingsbeviset vil da bli registrert enten i sjekkliste ved sjekk betaling eller i kontanter liste registret hvis kontant betaling skal gjøres. (ii) Betaling utført til utenforstående: - Dette inkluderer betaling til leverandører av råvarer og tjenester til selskapet som er godkjent. Betaling av importerte varer som nevnt tidligere krever betaling av innskudd på 100 av kostnaden pluss importavgifter med selskapets Bankers før varene leveres til selskapet, mens betaling skjer på forhånd til leverandører som sender en fast månedlig tildeling til selskapet . Bortsett fra de importerte varene er selskapets policy at mottatte varer er knyttet til leverandørens faktura til butikkansvarlig. Butikkansvarlig sjekker varene mot den opprinnelige lokale innkjøpsordren (L. P.O.) og fakturaene. Hvis alt er i orden, hever han varekvitteringsnotatet (G. R.N.), lokal innkjøpsordre (L. P.O.) og leverandørens faktura til kontoavdelingene for å få betaling. Når alle dokumenter sammen med fakturaen er mottatt av regnskapsavdelingen, vil regnskapsføreren bestille forberedelsen av betalingskupongen. Godkjenningen av betalingskupongen må ha følgende forutsetninger: - (a) En grundig kontroll av bilagene. For eksempel fakturaer, lokale innkjøpsordre (L. P.O.), fyll ut kravskjema for å sikre deres ekthet og gyldighet. (b) Utarbeidelse av betalingskupong for å dekke den lokale innkjøpsordren (L. P.O.), fakturaer eller utfylte skjemaer. (c) En grundig kontroll og postering av betalingskupongen etterfulgt av utarbeidelse av en sjekk for å dekke verdien som vises på betalingsbeviset. (d) Tallene på betalingsbeviset skal være i overensstemmelse med tallene på fakturaene. Når betalingskupongen er utarbeidet av ansvarlig kontorist, vil han signere den og deretter sende den til sjefen som sjekker den. Etter å ha sjekket det, vil en sjekk bli forberedt for leverandøren. Slike sjekker må krysses AC Betales bare og betales til leverandøren. Tjekken skal signeres av sjefen og kontoen underskrevet av formannen dersom han er rundt eller administrerende direktør. Betalingsbeviset, fakturaen og de øvrige støttedokumenter vil bli stemplet betalt etter at kontrollen er utgitt til leverandøren. Som et spørsmål om politikk ber regnskapsavdelingen alltid om en offisiell kvittering fra leverandør for hvilken det er gjort noen betaling. Støttedokumentene er referert til betalingsbeviset og sjekkenummeret er også registrert på betalingsbeviset. Betalingsbeviset sendes deretter til hovedboksen i regnskapsavdelingen for oppføringer som skal gjøres i de relevante kontoene. I hovedboken blir leverandøren debitert med beløpet på sjekken, mens den tilsvarende oppføringen vil bli en kredittoppføring til kassen. Betalinger som involverer kapitalutgifter, godkjennes av styret, og godkjenning i den forbindelse må skaffes tilstrekkelig. 2.6 KONTROLL AV KJØP For å gjøre det mulig for selskapet å forhindre svindel og feil, brukes et ordentlig system for kontroll av kjøp. Dette er gjort for å sikre at Dangana Trading betaler for kun varer og tjenester som faktisk er mottatt og forespurt. Av denne grunn har sjefregnskapsføreren fullmakt til å sjekke med varene for å finne ut om varene faktisk har blitt mottatt, og det vises også i både generell varekvitteringsbok og faktura. Dette forhindrer innføring av fiktjoner, fakturaer eller behandlinger av duplikater som originaler. Også alle fakturaer knyttet til hver vare er knyttet til dokkingstasjonen signert av butikkansvarlig og bekrefter kvitteringen av varene. Det er alltid tatt vare på at fakturaene utarbeides i navnet Dangana Trading Company Ltd. Varene i fakturaene bør være relatert til varer som kan brukes til fremstilling av kjeks. Medarbeiderne er imidlertid ikke tillatt å bestille varer for seg selv i selskapets navn. FOTOMERKNINGER 1. Livingstone, John Leslie og Kerrigan, Harry D. Modern Accounting System 4. utgave 1967 side 269 KAPITTEL TRE SALGSPROSEDYRE Salg som er hovedkilden til inntekter utføres av salgsavdelingen ledet av salgssjef. Fremgangsmåtene inkluderer sikring og påfylling av salgsordre og registrering av salgstransaksjon. Salgssjef som sanksjonerer salget har følgende funksjoner: - (1) Salgssjef rådgiver budsjettkomiteen og styremedlemmene om hvordan og når for å øke produksjonen av produktene. (2) Salgsansvarlig foretar avdelinger estimater av hva avdelingen kan selge, budsjett for relaterte kostnader som, salgs - og distribusjonsomkostninger, provisjoner, reklamekostnader mv og fremsendende til revisor. (3) Sælgeren koordinerer reklameprogrammene med Nasjonale Aviser, Radio og TV. (4) Salgssjef leder også kunder til å betale til regnskapsavdelingen ved salg. 3.1 KUNDER ORDERS Med Dangana Trading Company fordi de produserer matvarer, har de et sesongbasert salg. Under regntiden opplever selskapet høyere salg. Dette skyldes at det er mangel på mat i den perioden. Salg er svært begrenset til registrerte kunder under salgsstoppen. Men i løpet av et lavt salgstidspunkt kan registrerte kunder og ikke-registrerte kunder kjøpe fra selskapet og kredittsalg er svært høy på dette tidspunktet. I salgstidspunktet har kundene bestemt tid for hvilken tildeling er klar for dem, slik at de ikke kan komme til selskapet når som helst for varer. En registrert av selskapets produkter kan plassere spesifikke varebestillinger som skal leveres til ham i store mengder. Når salget er gjort, åpner kontoavdelingen en konto for debitoren dersom det er et kredittalg. Når han betaler en kredittoppføring, går han til kontoen mens kasseboken blir debutert med beløpet som er betalt. For rask innhenting av studiepoeng, er det ofte tillatt med en kontantrabatt til kunder som betaler innen den fastsatte perioden. 3.2 SALGSFAKSJON Salgsavdelingen utarbeider salgsfakturaen. Prosedyren innebar salgssjef som utstedte salgsmyndighet. Myndigheten er en salgsinformasjon som forteller ferdigvareforhandleren og kontoavdelingen for de solgte varene. Når fakturaansvarlig mottar salgsautoriteten, forbereder han salgsfakturaen og kopiene og gjøres tilgjengelig for kontoavdelingen, butikkdelen og kunden. For kontrollformål signerer salgssjef og administrerende direktør alle fakturaer. I fravær av administrerende direktør kan enten produksjonsingeniør eller produksjonsleder signere. Kopier sendes til kontoavdelingen hvor kunden betaler beløpet på fakturaen. Hvis salget skjer kontant, vil kunden da komme til regnskapsavdelingen med sin kopi av salgsfakturaen og betale pengene til kassereren. I regnskapsavdelingen fungerer salgsfakturaen sammen med salgsautorisasjonen som et støttedokument for mottatte kontanter. Kundens kopi av salgsfakturaen er stemplet i regnskapsavdelingen som angir om salget er på kreditt og signert av regnskapsfører. Butikkmannen sammenligner kundenes kopi med det han har før han utsteder varen og en faktura som viser at varene er utstedt til eieren. The same documents are stamped and signed by the store keeper to be checked on the gate before the goods are allowed out of the premises. The accounts department both in the main accounts section and stores will make the entry of the transaction in the appropriate ledgers and day books using the supporting documents as a basis. 3.3 CONTROL OF SALES Records are kept in relation to goods sent out of the premises of Dangana Trading Company. The sales is sanctioned by the Sales Manager, who issues sales authority. Both the sales authority and the sales invoice are counter signed by the production engineer, or the production manager or the Executive director. The final approval of sales is by the Executive Director. The three invoice copies are used with carbon papers, where the original copy is sent to the customer, the second copy as a delivery note and the third copy is filled in the accounting department. The sales invoice is to be checked with goods sent out records. This helps in ascertaining whether goods sold have actually left the premises. It is also the advantage of discovering sales belonging to succeeding period if they have been treated as sales for the current period. Another advantage is that the goods may not have been dispatched and yet they have been included in stock in order to create a fictitious profit. In all circumstances a gate pass is required. The gate pass is an authority to show that goods are legally and properly allowed to be moved out of the Dangana Trading Company premises. It should be completed by issuer of the goods, and the Chief Accountant should sign it before it is presented to the customer. The customer in turns present it to the security man at the gate who will cross check it against the documents covering the transaction and retain the gate pass. CHAPTER FOUR 4.1 BUDGET AND BUDGETARY CONTROL A budget is simply a plan expressed in financial and other quantitative terms. It is prepared and approved by the management prior to a defined period of time of the policy to be pursued during that period for the purpose of attaining given objectives. A budget quantifies the expectation regarding future income, cash flows, financial status and supporting plans. Hence it sis very vital and indispensable management primary tool to accomplish its objectives. Dangana Trading company the organisation chart and its chart of accounts form the two basis framework on which a coordinated, corporative and efficient system of budgetary control was built. The organisation chart defines the financial responsibilities of each executive whose activities justify a budget. The final responsibility for the budget rest with Board of Directors. However each executive is responsible for the preparation and execution of his departments budget. The success of the budgetary system depends on full cooperation of each company official and each official is made to understand the budget system and his role in making the system successful. The aims of the budgetary control include: - (i) Setting target for various activities. (ii) Comparing budget with recorded actual data. (iii) Analysing variance. (iv) Explanation of variance and action to be taken. ORGANISATION OF THE BUDGET The organisation of the budget starts with the setting of budget committee. The budget committee is composed of executives in charge of managerial functions of the company. The committee has the Executive Director as chairman the Chief Accountant who is the budget director also serves as the secretary of the budget committee. Other members of the committee include the AdministrativePersonnel Manager, and the purchase and the stores officer. The budget committee has the following functions: - (1) To define and decide on general policies with regard to the budget (2) To issue instructions, set data for receipt of the budgets. (3) To ensure sectional heads are given historical information needed. (4) To advise in the preparation of the budgets. (5) To review the budgets and suggest revisions and amendments. (6) To ensure budgets are submitted promptly by the budget director. (7) Coordinate budget program. (8) Prepare master budget after the sectional budgets have been prepared and given tentative approval. (9) To receive and analyse budget reports. (10) To recommend action designed to improve efficiency where necessary. In performing these functions, the budget committee becomes a management committee. It has a powerful force in knitting together the various activities of the business and enforcing real control over preparations. PREPARATION OF THE BUDGET It is essential to obtain full cooperation of the management staff throughout the preparation and execution of the budget. The procedure involved the Chief Accountant who is also the budget director and secretary of the budget committee sending out a call letter telling each department to prepare their budget. The estimate should be feasible and submitted on the appropriate date. Estimates of the budget depend largely on the anticipated market situation. The budget period fore revenue and expenditure is one year. While that of capital expenditure budget cover more than one year, depending on the type of capital expenditure involved. The responsibilities of the Chief Accountant as the budget director and secretary of the budget committee include: - (1) Issuing of call letter to each department requesting them to prepare their budget and giving instructions concerning the various statistics and information required in the budget. (2) Discussing with departmental heads areas of difficulties in preparing their departmental budget. (3) Providing historical information to departmental to help in their forecasting. (4) Ensuring that departmental heads prepare their estimates in time and forwarded to him. (5) Receiving, checking estimates ands preparing budget summary. (6) Making suggestions of possible revision of the budge Read essay without registering Donate an essay now and get the full essay emailed you Related Essays History of the Computer Industry in America History of the Computer Industry in America Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such a device that changes the way we work, live, and play is a special one, indeed. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the U. S. and one out of every two households (Hall, 156). This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been arou History of the Computer Industry in America History of the Computer Industry in America Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such a device that changes the way we work, live, and play is a special one, indeed. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the U. S. and one out of every two households (Hall, 156). This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been arou History of Computers History of Computers Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such a device that changes the way we work, live, and play is a special one, indeed. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the US and one out of every two households (Hall, 156). This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been around for 2000 years. Howeve Silicon Science - The Job of a System Analyst Silicon Science - The Job of a System Analyst Silicon Science: The Job of a System Analyst Stodola, Steve English 10, First Hour Mrs. Herbach February 15, 1996 What is it like to be on the forefront of technology New technology is constantly being designed and developed. The people who are responsible for this new technology in the field of computers are most likely system analysts. This paper will attempt to give the reader some insight into the career of a system analyst. People who work as sy TQM In An Accounting Environment TQM In An Accounting Environment Chapter One: Description of the problem: All companies need effective employees in order to complete the necessary daily tasks and attain a profit. Many employers do not receive the peak level of performance from their workers due to the fact that the employees do not feel they are having an effect on the quality of service they are offering, or cannot see any tangible outcome from their efforts. This chapter describes several different aspects of the project, in Book Review of Business Policy and Strategy: An Ac Book Review of Business Policy and Strategy: An Action Guide Submitted in partial fulfillment of B. S. in Business Administration Century University, New Mexico Grade 95 A Business Policy and Strategy: An Action Guide, by Robert Murdick, R. Carl Moor and Richard H. Eckhouse, attempts to tie together the broad policies and interrelationships that exist among the many functional areas which undergraduate students typically study. The authors intend the text to supplement the typical case book a Accounting System Controls Accounting System Controls In accounting systems . certain controls are needed to ensure that employees are doing their jobs properly and ensure that the system runs properly. These checks are in the best interest of the organization. These controls come in the form of internal and external controls for the system. The internal controls are the checks that are placed in the system my the companys own management and directors. Today more and more companies are moving from the manual accounting s Financial Report of Loewen Group Inc. Financial Report of Loewen Group Inc. The Loewen Group Inc. was founded in 1969. The company has two major headquarters in North America, one in Burnaby, British Colombia and a second in Cincinnati, Ohio. Loewen Group Inc. (L. G.I.) is the largest funeral services enterprise in Canada and is the second largest company in the North American Funeral Services Industry. L. G.I. owns 918 funeral homes and 269 cemeteries and also engages in the pre-need selling of funeral services including cemetery and Internationalization of Accounting Standards for C Internationalization of Accounting Standards for Consolidation - Japan: A Case Study The purpose of this paper will be to examine problems with internationalization of accounting standards for consolidations on methods from an international perspective - specifically, in the US and Japan. This is an especially timely topic as standardization of financial markets is a prerequisite to international free trade. Given the trends toward greater globalization, the motivations of companies for seeking Maglev Consequences Magnetically levitated ground transportation, or maglev, is an advanced mode of surface high speed transportation whereby a vehicle gliding above a guide track is suspended, guided, and propelled by magnetic forces. Because they never touch the guide track causing friction, maglev vehicles can be designed to travel at extremely high speeds, 500 kilometers per hour (300 miles per hour), or more Americans traveled 3.2 trillion passenger kilometers (2 trillion passenger miles Enterprise Entrepreneuralism Bridgetown Newsagents - A Small Business Case Study Introduction Dillons newsagents is a late closing local shop with a Mini-Mart service. The Mini-Mart side of the business is franchised from Dillons to a registered partnership: Mr Charles Pettifer and Mr Marc Devis. Full services are provided in the shop, a paper delivery service is also available along with the full complement of groceries, fresh sandwiches, confectionery, videos, cigarettes and alcohol The Economic Impact of The New Telecommunications The Economic Impact of The New Telecommunications Legislation By: David Lister Canada has been transformed in recent years into an information based society. Nearly half of the labour force in Cana da works in occupations involving the collection and processing of information. In a society in which information has become a commodity, communications provide a vital link that can mean the difference between success or failure. Telecommunications is a fundamental infrastructure of the Canadian econo Total Quality Management In Construction Total Quality Management In Construction The major new element in world market competition is quality. During the 1970s and 1980s, the Japanese and their U. S. companies demonstrated that high quality is achievable at lower costs and greater customer satisfaction. It was the result of using the management principles of total quality management (TQM). More and more U. S. companies have demonstrated that such achievements are possible Using TQM as a new way to manage. Such companies also found t Accounting Justin Denman Accounting and Auditing Processes March 4, 2000 Writing Assignment 1 Revenue Recognition Policies The purpose of this paper is to compare the revenue recognition policies of two companies in the search, detection, navigation, guidance, and aeronautical systems industry. The two companies I have selected are Aerosonic Corporation, and Esco Electronics Company. Esco Electronics Company is engaged in the design, manufacture, sale and support of engineered products. These p Business Policy and Strategy - An Action Plan - Crit Business Policy and Strategy - An Action Plan - Critical Book Book Review of Business Policy and Strategy: An Action Guide Submitted in partial fulfillment of B. S. in Business Administration Century University, New Mexico Grade 95 A Business Policy and Strategy: An Action Guide, by Robert Murdick, R. Carl Moor and Richard H. Eckhouse, attempts to tie together the broad policies and interrelationships that exist among the many functional areas which undergraduate students typically study. The a Business Sample Introduction to the Sample Plan The following document is a sample of a finished business plan. In your final plan, you have the opportunity to elaborate on those ideas in your outline that you feel are most integral to your business. In composing your business plan, you can follow your outline as loosely or closely as you choose. For instance, in the sample plan, the Executive Summary, which is the last section of the Business Planning Wizard, is presented first in order to emph Discussion of Internal Comtrols that are placed in Discussion of Internal Comtrols that are placed in an Account In accounting systems . certain controls are needed to ensure that employees are doing their jobs properly and ensure that the system runs properly. These checks are in the best interest of the organization. These controls come in the form of internal and external controls for the system. The internal controls are the checks that are placed in the system my the companys own management and directors. Today more and more companies are m Economic Consequences of Software Crime Economic Consequences of Software Crime Economic Consequences of Software Crime In 1996 worldwide illegal copying of domestic and international software cost 15.2 billion to the software industry, with a loss of 5.1 billion in the North America alone. Some sources put the total up-to-date losses, due to software crime, as high as 4.7 trillion. On the next page is a regional breakdown of software piracy losses for 1994. Estimates show that over 40 percent of North American software company rev Implementing A CAD System TO Reduce Costs Implementing A CAD System TO Reduce Costs Introduction This report will analyze a proposal on how Woodbridge Foam could become more competitive through improvements in technology. This includes the saving of the companies money, shortening the design time for new products, decreasing quoting time and improving quality overall. By implementing a company wide CAD system, which would be networked together with each customer and all plants, these improvements could be achieved. Research will include Financial Analysis of Company Financial Analysis of Company The Loewen Group Inc. was founded in 1969. The company has two major headquarters in North America, one in Burnaby, British Colombia and a second in Cincinnati, Ohio. Loewen Group Inc. (L. G.I.) is the largest funeral services enterprise in Canada and is the second largest company in the North American Funeral Services Industry. L. G.I. owns 918 funeral homes and 269 cemeteries and also engages in the pre-need selling of funeral services including cemetery and cremati Internationalization of Accounting Standards for C Internationalization of Accounting Standards for Consolidatio Internationalization of Accounting Standards for Consolidation Japan: A Case Study The purpose of this paper will be to examine problems with internationalization of accounting standards for consolidations on methods from an international perspective - specifically, in the US and Japan. This is an especially timely topic as standardization of financial markets is a prerequisite to international free trade. Given the trends toward grea MAGLEV MAGLEV CONSEQUENCES Magnetically levitated ground transportation, or maglev, is an advanced mode of surface high speed transportation whereby a vehicle gliding above a guide track is suspended, guided, and propelled by magnetic forces. Because they never touch the guide track causing friction, maglev vehicles can be designed to travel at extremely high speeds, 500 kilometers per hour (300 miles per hour), or more Americans traveled 3.2 trillion passenger kilometers (2 trillion passenge Netscape Analysis Report Netscape Analysis Report Netscape Analysis Report Accounting 2 Honors I. History Netscape Communications Corporation, originally named Mosaic Communications Corporation (MCOM) was founded in April 1994 by Jim Clark and Marc Andreessen. They released their first browser products free to Internet users in September 1994. Jim Clark is chairman of Netscape Communications Corporation. Before founding the company, Clark was the chairman of Silicon Graphics, a computer hardware manufacturer he founded Small Business Management - A Case Study Small Business Management - A Case Study Enterprise Entrepreneuralism Bridgetown Newsagents - A Small Business Case Study Introduction Dillons newsagents is a late closing local shop with a Mini-Mart service. The Mini-Mart side of the business is franchised from Dillons to a registered partnership: Mr Charles Pettifer and Mr Marc Devis. Full services are provided in the shop, a paper delivery service is also available along with the full complement of groceries, fresh sandwiches, con The Economic Impact of Telecomunications Deregulat The Economic Impact of Telecomunications Deregulation in Cana The Economic Impact of The New Telecommunications Legislation By: David Lister Canada has been transformed in recent years into an information based society. Nearly half of the labour force in Canada works in occupations involving the collection and processing of information. In a society in which information has become a commodity, communications provide a vital link that can mean the difference between success or failure. Telecommun THE CPA Of The 21st CENTURY THE CPA Of The 21st CENTURY Business practices have changed during the past millenium. Businesses have evolved over time from bartering goods and riverside trading, to small local stores, mega malls, and business over the Internet. Through all these changes, companies needed to keep records of their equity, assets, liabilities, and cash flows in order to remain competitive in their field. Accounting standards have also changed over the years, through FASB, CAP, and APB, issuing updated efficient The Future Of Currency The Future Of Currency The Future of Currency In the present day, the worlds economy is ever-changing and adjusting. Many different reasons control the reasons for this. The future of currency is something that can only be predicted and is not guaranteed. However, there are many determing factors behind the changes that can take place. Asia and North America are two continents that have economies that have recently changed or are in the midst of change. World War 2 drew a hard blow and left a Total Quality Management in Construction Total Quality Management in Construction The major new element in world market competition is quality. During the 1970s and 1980s, the Japanese and their U. S. companies demonstrated that high quality is achievable at lower costs and greater customer satisfaction. It was the result of using the management principles of total quality management (TQM). More and more U. S. companies have demonstrated that such achievements are possible Using TQM as a new way to manage. Such companies also found tha Why Is Managerial Accounting Important To An MBA G Why Is Managerial Accounting Important To An MBA Graduate An MBA Graduate Defined An MBA is a degree awarded to individuals who complete required coursework in the field of Management Science. The MBA title stands for Master of Business Administration and implies that the person holding the degree is qualified to hold a position in senior management within a firm. An MBA manager is similar to the captain of a ship. He is responsible for making decisions and plans about the firm and for controlli Microsoft Corporation TABLE OF CONTENTS MICROSOFT HISTORY 1 EARLY INFLUENCES 2 FIRST BUSINESS VENTURE 3 EDUCATION ATTEMPT 3 THE MOTIVATIONAL SIDE OF FEAR 4 A JAPANESE CONNECTION 5 IBM INFLUENCE 5 SURVIVAL OF THE FITTEST 6 A CRUCIAL DEAL 6 COMPETITION ERRORS 7 BIRTH OF WINDOWS 7 MISSION STATEMENT AND ANALYSIS 8 INDUSTRY AND COMPETITVE ANALYSIS 9 DOMINANT ECONOMIC CHARACTERISTICS 9 Market Differentiation 9 Pace of technological change 10 Advances to the Printed Word 11 DRIVING FORCES 12 The Intern Neural Networks A neural network also known as an artificial neural network provides a unique computing architecture whose potential has only begun to be tapped. They are used to address problems that are intractable or cumbersome with traditional methods. These new computing architectures are radically different from the computers that are widely used today. ANNs are massively parallel systems that rely on dense arrangements of interconnections and surprisingly simple processors (Cr95, Ga93). The Office of Tomorrow The Office of Tomorrow In an increasing number of companies, traditional office space is giving way to community areas and empty chairs as employees work from home, from their cars or from virtually anywhere. Advanced technologies and progressive HR strategies make these alternative offices possible. Imagine its 2 oclock on a Wednesday afternoon. Inside the dining room of many nationwide offices, Joe Smith, manager of HR, is downing a sandwich and soda while wading through phone and E-mail m Hacking Contents This file will be divided into four parts: Part 1: What is Hacking, A Hackers Code of Ethics, Basic Hacking Safety Part 2: Packet Switching Networks: Telenet - How it Works, How to Use it, Outdials, Network Servers, Private PADs Part 3: Identifying a Computer, How to Hack In, Operating System Defaults Part 4: Conclusion - Final Thoughts, Books to Read, Boards to Call, Acknowledgements Part One: The Basics As long as there have been computers, there have been hackers. In the 50 Acquired immune deficiency syndrome Acquired immune deficiency syndrome Acquired immune deficiency syndrome, or AIDS, is a recently recognized disease. It is caused by infection with the human immunodeficiency virus (HIV), which attacks selected cells in the IMMUNE SYSTEM and produces defects in function. These defects may not be apparent for years. They lead, however, to a severe suppression of the immune systems ability to resist harmful organisms. This leaves the body open to invasion by various infections, which are therefor Year 2000: Fiction, Fantasy, and Fact Year 2000: Fiction, Fantasy, and Fact The Mad Scramble for the Elusive Silver Bullet. and the Clock Ticks Away. Wayne Anderson November 7, 1996 The year 2000 is practically around the corner, promising a new era of greatness and wonder. as long as you dont own a computer or work with one. The year 2000 is bringing a Pandoras Box of gifts to the computer world, and the latch is slowly coming undone. The year 2000 bug is not really a bug or virus, but is more a computer industr Computers Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such a device that changes the way we work, live, and play is a special one, indeed. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the US and one out of every two households. This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been around for 2000 years. However, only in the last 40 Nitrate Contamination Of Groundwater Nitrate Contamination Of Groundwater Nitrate Contamination of Groundwater Poses a Serious Health Threat Nitrates contamination of the worlds underground water supply poses as a potentially serious health hazard to the human inhabitants on earth. High nitrate levels found in well water has been proven to be the cause for numerous health conditions across the globe. If we intend to provide for the future survival of man, and life on planet earth, we must take action now to assure the quality of Economic Consequences of Software Crime Economic Consequences of Software Crime Economic Consequences of Software Crime In 1996 worldwide illegal copying of domestic and international software cost 15.2 billion to the software industry, with a loss of 5.1 billion in the North America alone. Some sources put the total up-to-date losses, due to software crime, as high as 4.7 trillion. On the next page is a regional breakdown of software piracy losses for 1994. Estimates show that over 40 percent of North American software company rev History of Computers History of Computers Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such devices changed the way we manage, work, and live. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the United States. This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been around for 2000 years. However, only in the last 40 years has the computer changed American man History Of The Computer Industry In America History Of The Computer Industry In America Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such a device that changes the way we work, live, and play is a special one, indeed. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the U. S. and one out of every two households (Hall, 156). This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been arou Info Resource MGMT Info Resource MGMT 1) A system is a combination of technologies, people, processes and organizational mechanisms. An example of a system is the production of a car. The system would combine the technologies used to create the machines that put the car together, with the people that run the machines, the assembly line process for building the car, and the salesman that sells the car, which creates the original mechanism for the cars to be built. 2) Hierarchies require a vertical chain of command Computer Programming Choosing to do a research on a career can be a little easier to do when you have some or a general knowledge a particular field of work. There are many different types of jobs one can decide to undertake, one of which is in the most popular line of work today: Computer Programming. Although this line of work might seem a little tiresome but you might find it enjoyable by people with lots of patience and the will to do long and tidious work. Most programmers in large corporat Silicon Only once in a lifetime will a new invention come about to touch every aspect of our lives. Such a device that changes the way we work, live, and play is a special one, indeed. A machine that has done all this and more now exists in nearly every business in the U. S. and one out of every two households (Hall, 156). This incredible invention is the computer. The electronic computer has been around for over a half-century, but its ancestors have been around for 2000 years. However, only in Software Licensing In 1993 worldwide illegal copying of domestic and international software cost 12.5 billion to the software industry, with a loss of 2.2 billion in the United States alone. Estimates show that over 40 percent of U. S. software company revenues are generated overseas, yet nearly 85 percent of the software industrys piracy losses occurred outside of the United States borders. The Software Publishers Association indicated that approximately 35 percent of the business software i The Advancement of Computers The Advancement of Computers Computers are one of the most important inventions ever. If computers had not been invented, technology would not be developed to its current state. Since the computers invention, society has changed drastically. Computer technology is so helpful, that it is even used to create newer, better computer equipment. Almost everything today is linked in some way, to computers. Before computers were invented, very little was known about outer space. With the technology we h Budget Deficit National Debt Budget Deficit National Debt The purpose of this paper is to discuss the short - and long-term effects of current budget deficits and the nation debt. In order to do this I first had to find out exactly what they were. I will also discuss whether I think the government should operate with a balanced budget. Budget deficit is the amount by which total government spending is more than government income during a specified period the amount of money which the government has to raise by borrowing Dramatic Fluctuations Of Devils Lake, ND Dramatic Fluctuations Of Devils Lake, ND Dramatic Fluctuations of Devils Lake, North Dakota: Climate Connections and Forecasts Connely K. Baldwin and Upmanu Lall Utah Water Research Laboratory, Utah State University, Logan, UT 84322-8200 Introduction The recent (1992-date) record rise in the level of the Devils Lake, North Dakota, has led to a number of questions as to the nature of regional and global climate variability, and the utility of existing methods for forecasting lake levels and ass Privitization Of Airports Privitization Of Airports Privatization of Airports By: Maiea E-mail: email160protected For 51 years Bergstrom Air Force Base was home to fighter pilots, bombers, troop carriers and reconnaissance jets. It was the first port of call for President Lyndon B. Johnson on his trips home to LBJ Country aboard Air Force One, it was where Chuck Yeager, the first pilot to break the sound barrier, once brought a disabled jet to rest in an emergency landing. In September 1993, in the path of military cutba Affirmative Action Affirmative Action as defined by the Meriam Websters Dictionary is an active effort to improve the employment or educational opportunities of members of minority groups or women. In 1961 John F. Kennedy issued an executive order calling for Affirmative Action as a means to promote equal opportunity for racial minorities, in hiring by federal contractors. This was the first official use of the term by the Federal Government. Eight years later Nixon as President beefed up the O An American Crisis: Gulf War Syndrome An American Crisis: Gulf War Syndrome Imagine a soldier that is willing to die for his country in the Persian Gulf region, so that Americans could pay less for petroleum products in the Gulf, the soldier serves his country, with honor, loyalty, and dignity. In an attempt to win the war, Saddam Hussein launches a chemical attack on American troops, leaving some soldiers with a lot of incurable symptoms. Such symptoms include headaches, diarrhea, bleeding gums, chronic fatigue, joint and muscle pa Copyright copy1998-2017 Digital Term Papers. All Rights Reserved. Software Downloads for Accounting Software Trading Company Business financial utility facilitate with easy process to maintain complete account details of an organization and thus examine financial condition of company . Personal accounting software helps to generate print out of different entries like income register, expense register, sales order and purchase order form. Billing and inventory management tool facilitate to manage daily transaction reports of company including stock reports, pay book, cash book, debit-credit report, production records and balance sheets. Advance inventory management program manages tax details like bill sundry, sales transfer form information etc. Economical web accounting software saves all generated accounting reports in PDF, Excel file formats for future prospects. Bookkeeping invoice management utility facilitates you to collect data like product cost, manufacture etc by scanning barcode labels. Reliable web accounting software is complete solution for small and medium size enterprises to monitor their financial activities. Advance business accounting software provides shortcut icon option to access and create multiple company accounts simultaneously. Ok-Inventory is innovative software package designed to provide business management, accounting . inventory control and document management solutions to small and medium-sized trading and manufacturing companies. The program interface is very simple and user-friendly. It will only take two or three days of training before you learn the key elements of the program and start using it for your business. OK-Inventory will help you streamline all business processes within your company . Download our inventory management software . accounting software . business management software . The value of business accounting is to collect valuable information to getting better the company . It utilized different type of sources to contain the requirements of any particular company . The delusion regarding business accounting is that it is just utilized for storing and recording information. Even as it does carry out this, it is even very active. This flexibility is very useful for making some important decisions, necessary updates and improvements. This important information about business accounting can point out lots of opportunities in the company . Express Accounts Accounting Software License: Shareware Express Accounts is professional small business accounting software for Windows that allows you to track and report incoming and outgoing cash flow including sales, receipts, payments and purchases for a single or multiple companies. Create journal entries for payments, purchases, receipts and deposits. Standard reports include such as Profit amp Loss statements and Balance Sheets with the ability to email or fax directly from the application. Multiple users can access the data files to update entries and more through a web based console. Correct Accounting Software is a very powerful financial accounting software for small and medium businesses. Features include: basic inventory, invoicing, charges, comprehensive reports, delivery challans, quotes and almost everything else you will need to automate and record the financial transactions of your business. You can also send documents and reports through E-Mail, or generate PDF files direct from Correct Accounting Software . The powerful address book lets you manage your contacts and even print them. Solar Accounts is a basic accounting software program designed for self-employed individuals and small businesses in the UK. Unlike other accounting software it is focused on making bookkeeping simple, with clear language and a simple, clean layout. It also includes an accounting software module for VAT Returns, bank reconciliation and financial reports. Under the hood, Solar Accounts follows robust double-entry accounting software standards.. Each and every business has a separate section or department of billing that just provides the invoices and bills to clients. So many tough work as well as time is needed to create and send invoices whether it is for specialized services, or at the counter billing of shopping stores, online business and for different kinds of works related to maintenance. Using the software of billing can perfectly save much more precious time. It makes simpler the attempts of creating and sending the invoices and instantly improves productivity. MIE Trak Accounting Software is an advanced, full featured and easy to use Accounting System offering a comprehensive array of accounting modules, which include Accounts Receivable, Accounts Payable, General Ledger, Income Statements, Balance Sheets, Invoicing, and Purchasing. With MIE Trak computerized accounting . it becomes much easier to gather, record, analyze, and produce accurate financial data for managerial decisions. MIE Trak Accounting Software is an advanced, full featured and easy to use Accounting System offering a comprehensive array of accounting modules, which include Accounts Receivable, Accounts Payable, General Ledger, Income Statements, Balance Sheets, Invoicing, and Purchasing. HIGHLIGHTS Find out more about our Add-On modules which is available in this version: UBS eCredit Controller UBS ePayMaster UBS eWebMaster ACT by Sage for UBS UBS Mobile NEW FEATURES: 1. Wizard Setup 1. Available during initial setup. Serves as a quick start to new users in getting started with the system. Provides a step-by-step guide to set up necessary data in the system. Reduces the steps required to go through different menu paths in order to get all the required set up in place. Accounting Software with Barcode is easily downloaded by visiting supperbusiness to maintain financial records including stock inventory detail, voucher entries, production detail, salepurchase order and other similar financial task. Financial Accounting Program manages account records like Day book, bankcash book, debit-credit note and adds barcode on billing that helps in fast accessing information of goods or product identification. Solar Accounts UK Accounting Software License: Shareware Solar Accounts is a basic accounting software program designed for self-employed individuals and small businesses in the UK. Unlike other accounting software it is focused on making bookkeeping simple, with clear language and a simple, clean layout. It also includes an accounting software module for VAT Returns, bank reconciliation and financial reports. Under the hood, Solar Accounts follows robust double-entry accounting software standards.. This accounting software offers all the usual items that Small businesses and Subcontractors need, invoicing, income and expenses, sales tax, accounts payable and receivable (if needed). You will get simple easy to understand accounting based on old methods. If you pick up the old style books and record information, you would enter using one line, this the same method TaxGst uses, there is no point changing from the time proven basics. Simple easy to use, which means getting back to enjoying your life instead of wasting away in front of the computerIt is easy to use software based on One Click software standards, which means that you will not be wasting your time sitting around a computer screen trying to use accounting software that is bulky, inefficient and hard to understand. Iticale Accounting software is an accounting software that designed specially for small business and Personal Accounting . Iin this accounting software you can find features as below: Entry accounting vouchers: Accounts list Cash accounts General journal double entry Check payment Check Receipt Cash payment Cash receipt Expense vouchers You can get accounting reports as below: Aaccounts statement Trial balance Balance sheet Cash Flow Review Security of data iticale accounting software : Every time will create a backup from your curent accounting book in 3 directory: 1- C:iticaledatabackup 2- a hidden backup What is hidden backup: Hidden backup is useful when your data directory has been deleted. Accounting flood software is complete accounting software which can use in small and enterprise organization including all type bussines which easly orginse and can use easily. The impact of small business in America isnt small. Small businesses represent 54 percent of national sales, provide 55 percent of all jobs and account for 40 percent of all retail sales, according to the U. S. Small Business Administration. One of the reasons a small business fails is because of the lack of correct accounting practices. Business accounting assists in appropriate management of expenditures and revenues that eventually decide whether a company is heading in the direction of success or failure. It is a procedure of summarizing, analyzing and collecting the monetary data of the organization. To control the entire these, you can also appoint a good quality accountant or invest in the software of good accounting . And the emergent popularity of accounting software recommends that the latter choice is a superior investment. RSA Softwares Business Solutions version 6.0 is a web-based accounting software designed to provide your company with the foundation required for your accounting and financial reporting needs. Our web based accounting solution is a HYBRID ASP that uses browser technology but leaves your data securely on your LAN based server, protected from the Internet. Built on a core of open-source technology, RSA Business Solutions combines the speed, functionality, accuracy and stability of traditional LAN based accountingbusiness software with the usability, accessibility, cost-of-ownership savings and hard ROI dollars of a true ASP. Computer inventory and billing management software is client invoicing program that creates and maintains sale, expense, bills and ledger report details of company . e-Enterprise accounting application is fully password protected to make changes in new company records with existing inbuilt new database records. Cost accounting software primary functionality is to create new company records and suitable for all type of organizations. Finance and inventory management solution is an intuitive program to record all details information of products, customers and companies, and facilitate with file backup features in case of lost or missing records. Jewelry Accounting with Billing Software License: Shareware Karigar Accounts and Production: This software give you facility to prepare Karigar Stock Summary. Karigar Goods issue register, Karigar Receipt (Simple and Jadau) Register, Refining Production, Mixing Entry. Bill VAT INVOICE Printing: Bill printing as you design, Purchase Invoice Printing, Debit Note Printing, Credit Note Printing, VAT Invoice Printing. VAT Report: VAT-07: Purchase Register Statement of Purchase against VAT Invoices, VAT-08: Sales Summary, VAT-09: Statement of Sales against VAT Invoices. Financial accounting software includes barcode identification technique helps to manage all the transitions of the company effectively. Advanced accounting software is a complete package to fulfill all the needs to look after complex accounting . inventory management and financial details of your business. Accounting software scan barcode details and provides all the details of the product. Financial accounting management utility enables user to maintain records of multiple companies. Software provides user friendly graphical user interface so that user could easily access this program. It is quite difficult to find any computer users nowadays who do not need to use the web, for any purpose. Whether it is for education or entertainment, the web is your best resource. You also need to use various online services for banking. Nowadays, a majority of PC users resort to digital image editing once in a while. It may be required for retouching image captured in smart phones or for creating an album in Facebook. For some people, tinkering with digital images is a pastime too. PC security has become a tricky and complicated subject both for home users and network supervisors, with complexity and risk factors multiplying over the years. Using a single antivirus app may not be enough anymore. That explains why many users. Nearly every PC users need to take screenshots from time to time, whether it is for personal or professional needs. While using the basic Windows screenshot capture method is available, it is not adequate for everyone. When you want to capture. Dealing with various types of data efficiently holds the key to success in any computing task. Apart from generating new data and modifying existing files, it becomes necessary to delete existing files at times. While most users resort to using. Using the Internet has become a necessity for a majority of people, including those who do not use a PC regularly. To browse web, stream video or download online content, people often resort to using various third party apps. For example, using. Using an email software allow you to do a number of things including managing your address lists, emails and even ending memos, documents and even virtual letters. You can also use it to manage your tasks easily. The email software comes in. Web design sector has witnessed several trends and technological innovations affect website development in big ways. With time, designing websites has become easier. Nowadays, you can find web design software that nearly eliminates the need to. No serious PC user needs introduction about the need to backup data, both at home and workplace. There was a time when majority of people used external HDD or storage media to backup important data. However, local data backup has its limitations and. To keep your laptop and desktop running smoothly and get the best performance out of it, it is important to pay attention to some aspects. It is quite important to ensure your PC device drivers are updated. Components like motherboards, GPU and. AutoMe is a reliable and user-friendly windows automation software and macro recorder with task scheduler, color checker. Flashpaste is user friendly but powerful extension to the normal copy and paste feature built into Windows. You can plan. Professional Windows Clipboard Viewer and Manager. Now you dont have to worry that copying one thing will erase . Quicken does want your QIF file Your personal finance software does not show transaction data (date, amount, payee. Spartan Lite Clipboard Manager Typing something youve typed before Searching for that graphic file, web address or phone number you know you have . Review Assistant is a code review plugin for Visual Studio. The code review tool allows creating review requests and. The program generates HTML-based reports with tables and charts from raw Windows Media Services log files. Highly. Comfy Data Recovery is a data recovery tool that allows you to restore files that have been lost to deletion or improper. RealSoft Trading RealSoft Trading -- The Complete Trading ERP Application, a leading edge trading solutions and scheduling programs for the global trading industry. Our innovative software empowers trading companies with ground-breaking scheduling program and document management system that maximizes the productivity and saves time. Our dashboard scheduling system is an innovativ e program and our resource planning package replaces whiteboards and multiple spreadsheets with electronic whiteboards. RealSoft Trading enables users to take appropriate decisions for the operations quickly and hassle free. RealSoft Trading is a powerful industry vertical which is applicable for all kind of trading and service providing companies. Realsofts use of innovative technology allows us to build a suitable solution that combine ease of use with a robust tracking and scheduling tools that can meet the demands of any commercial trading firm and can be incorporated into varied type of companies. Document Inheritance Document Inheritance is yet another powerful feature in CBS Document management. It enables user to work with documents conveniently even if it carries large volume of MIS information. This feature makes Coral Solutions simple and powerful. It saves users time by enabling them to create all the associated documents just in a click. And, this facility can help the company in completely eliminating the manual error which can occur when the details and figures are re entered. Document Authorization This allows you to delegate authority to different levels of users and to restrict access by different document authorization levels. It helps the company to follow a paperless approval system and assure the transparency across the departments. The organization can also setup its rules for receiving alerts amp request for the approval when anything exceptional happens at the user level documents. It helps the managers to approve the documents even when they are away from office. RealSoft Trading Customized work flow management System Cost centre wise analysis of revenue and expenses Inventory wise and amountwise Budgeting amp Variance Multi dimensional cost centre allocation Inventory level allocation of cost centres Graphical presentation of revenue amp expenses Multi level electronic document authorization Management of PDCs Automated Landing Cost for import purchases Intelligent dashboard system for alerts and triggers Multi user-currency-documentation for operational documents Internal messaging system for the users Interactive system reports Compatibility with external devices Enquiry Follow up Quotes amp Analysis Inventory Management Import amp Local Purchase Extended Sales Invoice Invoice Designer Cost Centrewise Leger Analysis HR amp Payroll PDC Management Integrated Accounts amp Finance Fixed Assets Cheque Printing

No comments:

Post a Comment